fbpx
מפרץ אילת 2/3 אריאל
054-6314141

תמונה ששווה מיליון דולר

מאת: בלטה דניאל , מחבר ספר הפתגמים עשן ואמיץ, הספר “ראש וראש” והספר טביבאן.

מה לא הייתם עושים כדי להשיג את התמונה של היקרים לכם או תמונה של בן משפחה שחפצתם לראות?
שמח לבשר לכם שאתמול זכיתי למצוא את תמונתה של סבתי היקרה, היבסט בוגלה ז”ל (אחות של יונה בוגלה ז”ל). התמונה צולמה ב 1937 על ידי עו”ד אלברטו ויטרבו, שליח יהודי איטליה. סבתא היבסט נפטרה כשאמא שלי רבקה הייתה בת שש, מותה הפתאומי של סבתא השאיר צלקות עמוקות בנפשה של הבת הקטנה והיחידה מותה של סבתא השפיע רבות על אמי במהלך חייה. אמי שלא מזמן הייתה בחיקה של אמה האהובה נאלצה לנדוד בין הדודים על מנת לשרוד.
מותה של האם היה טראומתי, כה עצום שהיא ניסתה להדחיק כל זכר מאמה ועם הזמן נשתכחו כל הרגעים הכי קטנים שהיו בין האם לבתה.

במפגש עם אנשים שהכירו את סבתא נהגו תמיד להזכיר לי שהייתה לי סבתא יפה, חכמה וטובת לב. אמרתי לעצמי שחבל שאין אפשרות אפילו לרגע להחליף את עצמי באלו שפגשו את סבתא על מנת לראות את מה שעיניהם ראו. לצערי, טרם נמצאה טכנולוגיה כזו, מקווה שהמדענים ימצאו בקרוב.
בעודי נודד מעל שני עשורים כדי לחפש את תמונתה, אך עד לפני יומיים לא הצלחתי לעמוד במשימה חשובה זו.
כהרגלי,נסעתי אתמול לבית התפוצות שבאוניברסיטת תל אביב, שם קיבלתי קצה חוט על תמונתה של סבתא, לאחר חיפוש של מספר שעות עמדה לנגד עיניי תמונתה של הסבתא היקרה מכל. “יששש” קראתי בקול גדול מלווה בחשש שמא אני טועה.הדמיון בינה לבן אמי ואפילו בין אחותי לא השאיר צל של ספק אלא לקבוע עובדה שזו אכן היא. השמחה לא הצליחה להשאיר אותי רגוע, התחלתי לצעוק ולבכות מאושר. עדכנתי את אמא ואת אחיי שמצאתי את תמונתה של סבתא כשהייתה בת 17. הרגשתי שחזון יחזקאל האישי של משפחתי מתממש לנגד עיניי. עכשיו אני מתחיל להרכיב את הפאזל שהיה חסר לי, אני יודע איך הייתה נראית סבתא בגיל העשרה.
הדמיון שיש בינה לבין אמי ואחותי הוא מדהים ביותר.
סבתא יקרה שלי, תהיה בלבי תמיד.
בתמונה: סבתא עומדת מצד שמאל ומהצד הימין הבת זממו גלייה או רבקה בלטה.
תודה לדוד אינאו בוגלה ודודה לאולה מהרט על העזרה בזיהוי התמונה

אוהב אותך מאוד.

אהבתם, תנו לייק ושתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *